życie jest za krótkie

Życie jest zbyt krótkie, aby od rana nie być w skowronkach…

4 udostępnień
4
0
0

Masz możliwość uczynienia swojego dnia i życia radosnym. Wbrew temu, co dzieje się dookoła, możesz być w skowronkach. To ty decydujesz, jak się czujesz.

Kaśka obudziła się w kolejny szary poranek. Beznamiętnie podreptała do kuchni po filiżankę czarnej kawy. Zza ściany dobiegł ją głos kłócących się dzieci. „Znowu to samo” – pomyślała. Mąż, na którego od dawna nie patrzyła jak na George’a Clooneya cmoknął ją w policzek i wyszedł do pracy. „Do wieczora, kochanie” – usłyszała.

O dziewiątej uruchomiła laptop. Szary ekran zamigotał. Praca zdalna – osiem godzin ślęczenia przed monitorem. Nic ciekawego się nie wydarzy. Tego była pewna. Dawno zgasł w niej żar pasji do tego, co robiła. Szkoda – pomyślała z tęsknotą.

Ze smutnych myśli wyrwał ją sygnał dzwoniącego telefonu. Przyjaciółka. Ze standardowym zestawem informacji o tym, że życie jest do dupy, że może być tylko gorzej i że ludziom już zupełnie nie można ufać. Aż się odechciewa…

Sprawy domowe wygoniły ją w deszczowy wieczór do sklepu. Wsiadła do auta. Mruk silnika. Światła. Wycieraczki. Korek. Huk. Ciemność.

Kaśkę obudziło rytmiczne pik-pik-pik. Uchyliła powieki. Było jasno. Obok szpitalnego łóżka siedział jej mąż. Na dłoni poczuła jego ciepły, troskliwy dotyk.

– Wszystko będzie dobrze, kochanie – powiedział.

Tak. Będzie dobrze. Nie idealnie, ale wystarczająco dobrze – pomyślała Kaśka. Mam szansę.

Ty też masz szansę. Masz możliwość uczynienia swojego dnia i życia radosnym. Wbrew temu, co dzieje się dookoła, możesz być w skowronkach. To ty decydujesz, jak się czujesz.

Sprawdź:

  1. Na czym koncentrujesz myśli? Czy dajesz się wciągnąć i zatrzymywać nieprzyjemnym emocjom: złości, strachowi, smutkowi? Ich „celebrowanie” oddala Cię od poczucia szczęścia i spełnienia. W każdej chwili możesz przestać się gryźć i zamartwiać. Nie będzie to oznaczać, że Twoja wcześniejsza reakcja była nieuzasadniona albo że Ci nie zależy.
  2. Jakimi ludźmi się otaczasz? Maruderami czy realistami? Jaką mają narrację o świecie? „Stara bieda” czy raczej: „Damy radę”? Czy rozmowy z nimi dodają Ci energii czy raczej ściągają w dół? Masz prawo stawiać granicę i nie brać od innych ich „ciężarów”.
  3. Jak pomagasz swojemu organizmowi czuć się dobrze? Co jesz? Co pijesz? Czy wiesz, że nadmiar cukru i tłuszczu w diecie (bułeczki, drożdżówki, chipsy, frytki) może obniżać Twój nastrój i sprawiać, że trudniej będzie Ci cieszyć się codziennością?
  4. Ile razy dziennie sprawdzasz wiadomości, słuchasz newsów, zaglądasz na portale informacyjne? Serwisy zalewają nas falą negatywnych, trudnych komunikatów. Ogranicz tę aktywność do jednokrotnego w ciągu dnia sprawdzania, co dzieje się na świecie. To wystarczy, żeby wiedzieć i nie zwariować.
  5. Czy potrafisz zatrzymać się i docenić oczywistości, drobiazgi? Co widzisz, wyglądając przez okno? Szarą rzeczywistość czy niepozornego wróbla, który zabawnie kłóci się z kumplami o okruch chleba? Masz za sobą trudne doświadczenia. Czy potrafisz skupić uwagę na szukaniu rozwiązań i patrzeniu w przyszłość zamiast rozpamiętywać przeszłość?
  6. Gdy jest Ci trudno, stoisz przed wyzwaniem, zadaniem, na które nie masz ochoty – co sobie powtarzasz? „Zrobię to, bo to ważne, potrzebne z jakiegoś powodu…” czy „Tak bardzo mi się nie chce…”. Twoje nastawienie ma znaczenie. Jeśli zakładasz ciemne okulary, kolory świata przygasają, a słońce nie świeci tak jasno. Trudniej też dostrzec szczegóły, które delikatnie migoczą w oddali. A to ich warto się uczepić, by w dobrym nastroju i ze spokojem wyruszyć w kolejny dzień.
  7. Jak często szukasz okazji do ruchu, który kojarzy Ci się z emocjonalnym dobrostanem? Tańczysz? Skaczesz? Biegasz? Spacerujesz energicznie? Czy wiesz, że wprawiając ciało w taką aktywność wydajesz mózgowi polecenie do produkowania substancji związanych z odczuwaniem radości, szczęścia i spełnienia? Zamiast kulić się w sobie, sięgnij po naturalne antydepresanty.
  8. Teraz czas na Ciebie i Twoją decyzję. Czy chcesz być w skowronkach? Jeśli nie dziś, to jutro. Jeśli nie jutro, to za tydzień. Co jesteś w stanie zrobić dla siebie, aby Twoje życie było dla Ciebie dobre?
może Ci się spodobać

SiedemÓsmych – lifting

7.08 wystartowaliśmy z portalem SiedemÓsmych.pl. Mieliśmy zamiar i chęć nieustannego doskonalenia się, bo wiedzieliśmy, że od pełni dzieli…