© Adobe Stock

Zwiększ odporność organizmu ćwiczeniami. Badania potwierdzają ich skuteczność

1 udostępnień
1
0
0

Awaken.com w kontekście potrzeby zadbania o swoją odporność podczas pandemii przypomina badania opublikowane w „British Journal of Sports Medicine”. Dowodzą one, że już 20 minut ćwiczeń 5 dni w tygodniu może zmniejszyć ryzyko infekcji górnych dróg oddechowych aż o 43 procent. A jeśli infekcja już się zdarzy, jej przebieg będzie łagodniejszy.

Regularne ćwiczenia poprawiają krążenie krwi, redukują cholesterol, pomagają pozbyć się tłuszczu, ale też zmniejszają poziom stresu; o ile oczywiście ich nie przedawkujemy. Przećwiczenie spowoduje efekt przemęczenia, podobny do tego, jakiego doznajemy gdy jesteśmy przepracowani. Portal przywołuje również nowe badania doktora Jamesa Turnera z  International Society of Exercise and Immunology, który doszedł do wniosku, że ludzie, którzy regularnie biegają w parku lub lesie albo uprawiają nordic walking oraz spacery na długich dystansach pozostają bardziej odporni i ryzyko, że zapadną na COVID jest mniejsze (mniejsze nawet niż u osób, które regularnie uczęszczają na siłownię czy na zorganizowane zajęcia, np. aerobowe). Aby osiągnąć ten efekt, należy połączyć regularną aktywność fizyczną z należytym wysypianiem się.

może Ci się spodobać
najem okazjonalny

Najem okazjonalny

Media donoszą o problemach właścicieli lokali z byłymi najemcami, którzy nie chcą opuścić lokalu. Rozwiązaniem może być najem okazjonalny

Ostrożniej planujemy budżet

Niepewność zmotywowała nas do zweryfikowania podejścia do pieniędzy i uważniejszego oraz bardziej efektywnego planowania ich wydawania – wynika…