Portal Tiny Buddha podsuwa pięć sposobów radzenia sobie w kryzysie. Kiedy mamy gorszy czas, często sami dokładamy sobie zmartwień i niepotrzebnie się obwiniamy. Można to zmienić – zostań swoim najlepszym przyjacielem podczas kryzysu!

  • Daj sobie przestrzeń na łzy i ból: każdy z nas za czymś tęskni: za beztroskim życiem bez epidemii koronawirusa, zmian klimatycznych. Są takie dni, kiedy bardziej niż zwykle odczuwamy całą niesprawiedliwość życia i przypominamy sobie nasze osobiste porażki. Należy dać sobie na to czas i przestrzeń. Nie chodzi o to, aby się nad sobą użalać, ale czasem warto przyjąć do wiadomości, że nadszedł gorszy dzień i należy pozwolić łzom popłynąć;
  • Dostrzegaj dobre momenty i generuj je: nie skupiaj się od rana wyłącznie na tym, co masz zrobić, ale postaraj się również dostrzec i uchwycić przyjemne, relaksujące momenty: to może być zabawa ze zwierzakiem, kąpiel, czytanie dziecku bajki. Jeśli te rzeczy dają ci radość, celebruj je!
  • Nie rezygnuj z planów i marzeń. Na spokojnie przyjmij nową rzeczywistość i przeanalizuj, jakie karty w tym rozdaniu dostałeś/aś;
  • Zwróć uwagę na bodźce z zewnątrz: wbrew pozorom dobór muzyki, lektur czy filmów wpływa na to, jak się czujesz!
  • Zadbaj o czas dla siebie: samotny spacer, ćwiczenia, sztuka, hobby – to coś, co jest cenne i tylko twoje. To ważna przestrzeń, o którą warto zatroszczyć się bardziej, zwłaszcza gdy trudniej odizolować się od bliskich.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj imię