przyjaciel, odbicie w lustrze
© Adobe Stock

Zadbaj o siebie w kryzysie. Zostań swoim najlepszym przyjacielem

22 udostępnień
22
0
0

Portal Tiny Buddha podsuwa pięć sposobów radzenia sobie w kryzysie. Kiedy mamy gorszy czas, często sami dokładamy sobie zmartwień i niepotrzebnie się obwiniamy. Można to zmienić – zostań swoim najlepszym przyjacielem podczas kryzysu!

  • Daj sobie przestrzeń na łzy i ból: każdy z nas za czymś tęskni: za beztroskim życiem bez epidemii koronawirusa, zmian klimatycznych. Są takie dni, kiedy bardziej niż zwykle odczuwamy całą niesprawiedliwość życia i przypominamy sobie nasze osobiste porażki. Należy dać sobie na to czas i przestrzeń. Nie chodzi o to, aby się nad sobą użalać, ale czasem warto przyjąć do wiadomości, że nadszedł gorszy dzień i należy pozwolić łzom popłynąć;
  • Dostrzegaj dobre momenty i generuj je: nie skupiaj się od rana wyłącznie na tym, co masz zrobić, ale postaraj się również dostrzec i uchwycić przyjemne, relaksujące momenty: to może być zabawa ze zwierzakiem, kąpiel, czytanie dziecku bajki. Jeśli te rzeczy dają ci radość, celebruj je!
  • Nie rezygnuj z planów i marzeń. Na spokojnie przyjmij nową rzeczywistość i przeanalizuj, jakie karty w tym rozdaniu dostałeś/aś;
  • Zwróć uwagę na bodźce z zewnątrz: wbrew pozorom dobór muzyki, lektur czy filmów wpływa na to, jak się czujesz!
  • Zadbaj o czas dla siebie: samotny spacer, ćwiczenia, sztuka, hobby – to coś, co jest cenne i tylko twoje. To ważna przestrzeń, o którą warto zatroszczyć się bardziej, zwłaszcza gdy trudniej odizolować się od bliskich.

Zapisz się do newslettera, bądź na bieżąco

może Ci się spodobać
zmiana

Jak skutecznie wprowadzić zmiany?

Mniej się stresować, regularnie ćwiczyć czy medytować, zdrowo się odżywiać, zmienić pracę, znaleźć więcej czasu dla siebie –…