Prosta technika oddechowa na rozbiegane myśli

11 udostępnień
11
0
0

Jestem fanką prostych rozwiązań. Dlatego przedstawię Ci technikę oddechową mindfulness, którą możesz praktykować w każdych warunkach. Pomoże Ci ona wrócić do tu i teraz, uspokoi umysł i ciało. Polecam ją szczególnie wtedy, gdy ogarnia Cię lęk.

Lęk powstaje w naszych głowach. Gdy zajmujemy się analizowaniem, gdybaniem, tworzeniem czarnych scenariuszy, zamartwianiem, generujemy w ten sposób lęk i niepokój. Umysł produkuje mnóstwo negatywnych myśli, a ciało zaczyna je odczuwać w postaci lęku.

Wtedy nakręcamy się jeszcze bardziej, traktując sygnały z ciała jako potwierdzenie naszych spekulacji. Wzmacnia się przekonanie, że coś złego się wydarzy. Same się nakręcamy…

W takiej sytuacji korzystne będzie wrócenie do tu i teraz, uważność na chwilę obecną. Z pomocą przychodzi nam mindfulness. Jedną z moich ulubionych technik jest oddychanie cztery na cztery, zwane też oddychaniem w kwadrat. Jak ją wykonać?

  1. Znajdź wygodną pozycję. Nie musisz się kłaść. Technikę tę możesz równie dobrze wykonać siedząc przy biurku.
  2. Zrób spokojny wdech, licząc do czterech.
  3. Następnie wstrzymaj oddech również przez cztery sekundy.
  4. Wypuść oddech powoli – także przez cztery sekundy.
  5. Licząc do czterech, wstrzymaj znowu oddech.
  6. Wykonaj minimum cztery takie serie.

Technikę tę możesz stosować w chwili, gdy poczujesz, że lęk zawładnął Twoim umysłem i ciałem, jak również jako codzienną praktykę medytacyjną.

Tej autorki: Techniki na lęk, które warto znać

Zapisz się do newslettera, bądź na bieżąco

może Ci się spodobać

7 polskich super foods

Marzenie (prawie) każdej kobiety: lekka sylwetka, sprężysty krok, lśniąca i promienna cera, błyszczące oczy. Nie trzeba stosować modnych…