© Adobe Stock

Przed „poważną rozmową”. Przygotuj się do niej najlepiej jak potrafisz

0 udostępnień
0
0
0

Judy Ringer, wieloletnia trenerka zajmująca się sytuacjami konfliktu, autorka znanego poradnika „Zamień wrogów w sojuszników, sztuka pokojowego rozwiązywania konfliktów w pracy” i wielbicielka tai chi, przygotowała pięć porad dla wszystkich, których czeka podjęcie tzw. trudnej rozmowy – czy to w miejscu pracy, czy w życiu prywatnym. Każdego z nas taka wątpliwa przyjemność kiedyś spotkała. Judy na łamach dailygood.org podpowiada, jak uczynić to wydarzenie mniej nieprzyjemnym dla obu stron. Jeśli możesz przede wszystkim:

  • zrób research: dobrze przygotuj się do rozmowy, zbierz wiedzę na temat swojego oponenta, postaraj się także przyjąć jego perspektywę i wczuć w jego punkt widzenia;
  • wzmacniaj: traktuj drugą osobę z szacunkiem, uprawomocniaj ją, mówiąc np. „widzę, że to dla ciebie bardzo ważne”. To nie znaczy, że tym samym musisz się z nią zgadzać albo spełniać wszystkie jej żądania;
  • bądź mediatorem: odnoś się do przytoczonych argumentów i odpowiadaj konkretami, nie dyskutuj z czymś, co nie zostało powiedziane lub z czymś, co ci się tylko wydaje;
  • szukaj rozwiązań: skup się nie na tym, kto w ilu procentach ma słuszność, a kto zawinił, ale na tym jak rozwiązać problem (np. piątkowego dyżuru do wzięcia lub kwestii niepozmywanych naczyń). Zróbcie burzę mózgów, poszukajcie rozwiązania, z którego obie strony będą zadowolone.
  • ćwicz!
może Ci się spodobać
teflon

Dlaczego nasz mózg jest jak teflon?

Rick Hanson, autor książki Szczęśliwy mózg uważa, że mózg jest niczym „rzep na negatywne doświadczenia i jak teflon…