medytacja przy biurku
Medytacja przy biurku © Adobe Stock

Pracujesz za biurkiem? Uważaj, aby stres cię nie zjadł

0 udostępnień
0
0
0

„Wysokie Obcasy” przypominają badania naukowców Holmesa i Rahe, którzy opracowali skalę 43 wydarzeń życiowych, powodujących stres (jego poziom oceniano od 1 do 100 w zależności od wydarzenia). Postawili też tezę, że na choroby spowodowane stresem bardziej narażeni są ci, którzy na co dzień mają mało ruchu – pracujący przy biurkach. Dlatego też szczególnie oni powinni być wyczuleni na sygnały płynące z ciała: zgrzytanie zębami, skurcze, boleści, drżenie, napady silnych emocji, takich jak lęk czy złość.

Organizm musi znaleźć sposób na to, jak wyrzucić z siebie stres. Niestety, wraz z procesem socjalizacji jesteśmy uczeni tłumić naturalne odruchy. Wtedy nadmiar energii pozostaje uwięziony w pętli biologiczno-nerwowo-fizycznej. Obniżyć poziom stresu pomogą na co dzień joga, ćwiczenia oddechu, a także zaciskanie i rozluźnianie mięśni.

Ćwiczenia te powinni wpisać w plan dnia również ci, którzy są narażeni na psychosomatyczne skutki stresu. U neurotyków i choleryków rozwinąć się mogą na tym podłożu choroby serca, natomiast u skrywających emocje i nieradzących sobie z asertywnością – nowotwory. Dlatego też należy uważnie nadstawiać ucha, gdy ciało daje nam sygnał: zatroszcz się o mnie!

może Ci się spodobać