Model biznesowy Tesli
© Adobe Stock

Niezwykły model biznesowy Tesli

0 udostępnień
0
0
0

Tesla jest jak Windows: dzięki zastosowaniu modelu biznesowego, który oferuje użytkownikom darmowe aktualizacje software’u, zbudowała bazę stałych, wiernych użytkowników.

Tesla od Elona Muska to nie tylko samochód, to tak naprawdę „komputer, wokół którego zbudowano samochód”. I to właśnie sposób, w jaki ów komputer skonstruowano, może być kluczem do wyjaśnienia zagadki niesłabnącej popularności Tesli.

Alex Voigt na łamach Awaken.com stawia tezę, że prawdziwym strzałem w dziesiątkę było stworzenie jednego podstawowego hardware’u i wypuszczanie do niego regularnych aktualizacji (o niektórych, tych mniejszych, użytkownik nie jest nawet informowany, natomiast te większe są do pobrania za darmo). W odróżnieniu od innych producentów aut, Tesla nie zmienia całego „serca samochodu” wraz z wypuszczeniem nowego modelu, ale pozwala zaktualizować poprzedni system i pobrać ulepszenia (tak zrobiono np. z nową wersją programu autopilota).

Dzięki takiemu modelowi biznesowemu marka piecze dwie pieczenie przy jednym ogniu: ci, których stać na kupowanie coraz to nowszych modeli, wymieniają samochody, ale pozostają wierni marce. A jednocześnie tworzą rynek zbytu dla swoich starszych, używanych aut (ci, których nie stać na najnowszą Teslę, kupują starszy model wzmocniony aktualizacjami). Jak widać, to również ekologiczne rozwiązanie, przedłużające żywotność i funkcjonalność samochodu.

może Ci się spodobać
Social Media

Co zdradzają o nas social media?

Z twoich wpisów w social mediach można wywnioskować więcej niż myślisz. Wiedzą o tym różne podmioty, które prześwietlają…