© Adobe Stock

Nauczmy dzieci reagować na teorie spiskowe ws. COVID – radzi psycholog

0 udostępnień
0
0
0

Psycholożka Dorota Minta na antenie TOK FM wyraziła przekonanie, że w pierwszych dniach nowego roku szkolnego warto nie tylko porozmawiać z dziećmi o tym, dlaczego wprowadzono obostrzenia, ale też uczulić je na teorie spiskowe na temat koronawirusa, rozsiewane przez szkolnych kolegów czy nawet ich rodziców.

– Z dziećmi powinno się rozmawiać o koronawirusie i podstawowych zasadach bezpieczeństwa jak o czymś oczywistym, na przykład o poprawnym przechodzeniu przez ulicę czy uważaniu na wrzątek – twierdzi ekspertka. Według niej rolą dorosłych jest mądre uspokajanie dzieci, tłumaczenie zjawisk i przygotowywanie na różne niespodziewane sytuacje. Na przykład takie, gdy kolega z ławki nagle stwierdzi, że pandemia to wymysł firm farmaceutycznych. Warto wtedy wzmocnić w dziecku poczucie, że takie tezy mogą się pojawiać i w niektórych domach w ten sposób o wirusie się rozmawia – ale mimo to warto stosować się do zasad, przede wszystkim higieny. W większych grupach dzieci często też może pojawić się panika, gdy jedno dziecko „zarazi” resztę silnym lękiem. Wtedy warto zadbać o solidniejsze wsparcie psychologiczne. Jednak złotą zasadą powinno być najpierw uspokojenie własnych emocji przez dorosłych – by nieświadomie nie wzmacniać w dziecku poczucia strachu i niepewności jutra.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

może Ci się spodobać
Pomniki "Oskarów" w Hollywood

Oscary po nowemu

Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej zamierza wprowadzić nowe zasady przyznawania nominacji w kategorii „najlepszy film”: Scenariusz filmu…

Dania: jazzem w rasizm

Rasmus Paludan, skrajnie prawicowy duński polityk ma problem. Jego ksenofobiczne, nienawistne wiece wymierzone w muzułmanów są regularnie zagłuszane…