nauczanie zdalne
© Adobe Stock

Nauczanie zdalne: niska motywacja największym wrogiem

0 udostępnień
0
0
0

Dr Marta Znajmiecka-Sikora z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego w rozmowie z portalem Nauka w Polsce podpowiada: dobrze poprowadzone zajęcia zdalne mogą być równie efektywne, co stacjonarne. Naszym największym wrogiem jest brak motywacji, ale kiedy już go pokonamy, to naprawdę mogą być owocne zajęcia.

Jakie zmiany należy wdrożyć?

Podpowiedzi dla studentów i uczniów:

  1. ogranicz sobie możliwości wyboru i dopływu informacji;
  2. przygotowując się do egzaminu czy pisząc pracę wyłącz telefon i komputer, który może rozpraszać;
  3. stwarzaj sobie okazje do dotrzymania słowa: publicznie zadeklaruj, że złożysz pracę w konkretnym terminie. Wtedy nie będzie już wymówek;
  4. Ustawiaj sobie minutnik, nie przestawaj się uczyć, póki nie zadzwoni;
  5. Nagradzaj się: co miesiąc funduj sobie drobny prezent za wytrwałość. Będzie ci się bardziej chciało.

Podpowiedzi dla wykładowców i nauczycieli:

  1. zrezygnuj z wielkich prac semestralnych. Zamiast tego postaw na mniejsze projekty, ale z konkretnymi deadlineami;
  2. nagradzaj aktywność uczestników podczas zajęć online;
  3. pracuj przy włączonych kamerach.

Zmiany są koniecznością, obecna sytuacja każe przypuszczać, że nauczanie zdalne jeszcze jakiś czas z nami zostanie. Warto zawczasu zadbać o efektywność tej formy edukacji.

Przeczytaj także: Za dużo internetu? Twój mózg może mieć „zespół zmęczenia ZOOM”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

może Ci się spodobać

Jak język wpływa na osobowość?

Czy mówiąc innym językiem niż mój ojczysty, staję się inną osobą? W jaki sposób język, którym się posługuję…