niechciane myśli
© Adobe Stock

Metoda na niechciane myśli

30 udostępnień
30
0
0

Dziś przedstawię Ci moją ulubioną metodę na niechciane myśli.

Zachęcam, żebyś najpierw obejrzała krótki film:

Jak stosować tę metodę? Następnym razem, gdy złapiesz się na nieprzyjemnej myśli, która wzbudza w Tobie lęk, zwątpienie, krytykę, zrób stop-klatkę i zadaj sobie pytania: 

  1. Czy ja naprawdę chcę tak myśleć?
  2. Co pomyślałaby osoba, która… – w miejsce kropek wpisz, czego potrzebujesz w zależności od Twojej sytuacji.

Na przykład: Co pomyślałaby osoba, która wierzy w siebie?

lub

Co pomyślałaby osoba, która wybiera spokój zamiast nerwów?

Możesz zapanować nad niechcianymi myślami, nie pozwolić, aby rządziły w Twoim życiu. Zatrzymaj się i pomyśl, czego potrzebujesz.

Tej autorki: Zawsze masz wybór

reklama
reklama
może Ci się spodobać

Nurt poznawczo-behawioralny | Przegląd

Terapia polega na psychoedukacji, czyli zastępowaniu dysfunkcyjnych, nawykowych reakcji w odpowiedzi na bodźce zewnętrzne, korzystnymi wzorami myślenia i…
ciało umysł medytacja

Sztywne ciało – sztywny umysł

Od zabarwienia i natężenia myśli zależą nasze emocje i działania, które podejmujemy. Również ciało odpowiada na to, co dzieje się w naszej głowie.
pesymizm

Nie obwiniaj się za swój pesymizm

Być może wyrzucasz sobie, że widzisz świat w czarnych barwach. Możliwe, że zauważyłaś, iż pewne nawyki myślowe, takie…