Medytacja, © Adobe Stock

Medytacja szczególnie zalecana sportowcom

0 udostępnień
0
0
0

Awaken.com rozmawia z uznaną amerykańską trenerką triathlonistów Heather Hagan, która przedstawia korzyści płynące z regularnego medytowania przez osoby uprawiające sport wyczynowo. Hagan, przygotowująca zawodników m.in. do podwójnego Ironmana, przywołuje badania, które udowadniają pozytywny wpływ praktyk medytacyjnych na kondycję ducha i ciała. Według niej medytacja  pomaga jej podopiecznym przede wszystkim: 1. Skoncentrować się 2. Ustabilizować niespokorne emocje 3. Pozbyć się ruminowania (rozpamiętywania i natrętnych myśli) 4. Zwiększa wytrzymałość fizyczną 5. Pomaga się wyspać i efektywniej odpoczywać po wysiłku 6. Pomaga radzić sobie ze strachem 7. Zwiększa świadomość siebie i własnego ciała 8. Zwiększa wytrzymałość na ból 9. Wspomaga układ odpornościowy.

Jeśli ćwiczysz, medytacja z pewnością pomoże ci zoptymalizować wyniki. Niemniej, warto zacząć medytować nawet jeśli nie jesteś zawodowym sportowcem i bynajmniej nie szykujesz się do przebiegnięcia maratonu. Wtedy lepiej poradzisz sobie z codziennym stresem i być może poczujesz się tak świadomy własnego ciała, że wręcz zapragniesz uprawiać jakiś sport i znajdziesz w tym prawdziwą satysfakcję.

może Ci się spodobać
Człowiek wzmacniający energię qi

Wzmocnij energię qi

„Zwierciadło” rozmawia z Rafałem Beckerem, instruktorem shaolińskiego qi gongu (czyt. czikungu) – formą pracy nad energią qi, czyli…

Tego nie jedz na pusty żołądek!

Redakcja portalu Ekologia.pl potwierdza: śniadanie to niezwykle ważny posiłek w ciągu dnia.  Okazuje się jednak, że przygotowując śniadaniowe…