© Adobe Stock

Marsz lepszy niż aerobik. Ruszaj na spacer!

0 udostępnień
0
0
0

Najnowsze odkrycie Wprost Zdrowie: marsz o umiarkowanej intensywności ma mnóstwo korzyści! To zresztą jedna z najprostszych i najbardziej przystępnych form ćwiczeń, jakie możesz wykonywać regularnie. Dlatego warto włączyć marsz do codziennej rutyny, nie tylko wtedy jeśli masz nadprogramowe kalorie do spalenia. Jak rozpoznać optymalną intensywność chodzenia? Gdy twoje tętno mieści się w przedziale między 50 i 65 proc. maksymalnego – i możesz rozmawiać swobodnie bez mocnej zadyszki.

„Aby obliczyć, jak wyglądałoby dla ciebie umiarkowane tempo, zacznij od obliczenia swojego maksymalnego tętna. Wzór na to polega na odjęciu twojego wieku od 220. Tak więc dla 30-latka twoje maksymalne tętno wyniesie 190. Dla naszych celów oznacza to, że twoje średnie tętno wynosi około 124 uderzeń na minutę (bpm)” – czytamy.

Szybsze chodzenie może spowodować zmniejszenie ryzyka cukrzycy, chorób serca, wysokiego ciśnienia krwi i wysokiego poziomu cholesterolu w porównaniu z bieganiem o dużej intensywności. Jednak uważaj – jeśli masz dobrą kondycję i prowadzisz aktywny tryb życia (10–15 tys. kroków dziennie), wtedy umiarkowanie szybki marsz może ci nie wystarczyć. Wprowadź wówczas dodatkową trudność: wchodź pod górę albo dołóż wspinaczkę bądź ćwiczenia na siłowni!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

może Ci się spodobać

Sztuczna inteligencja zrobiła nas w balona

W lipcu na anglojęzycznym portalu Hacker News ukazał się arcyciekawy artykuł, dotyczący produktywności. „Czujesz się bezproduktywny? Przestań tak…

Dożyj setki na diecie bezmięsnej

Portal Live Kindly przygląda się pięciu regionom świata zwanym „niebieskimi strefami” lub „strefami nieśmiertelności”. Ludzie mieszkający tam są…