CV
© Adobe Stock

Kolory a poszukiwanie pracy

0 udostępnień
0
0
0

Przy rekrutacji znaczenie ma nie tylko to, co napiszesz o sobie w CV, ale kolory, których użyłeś przy tworzeniu dokumentu. Psychologia koloru jest dziś niezbędnym narzędziem neuromarketingu – udowadniają specjaliści z portalu ceo.com.pl.

Okazuje się, że według najnowszych trendów profesjonalnie napisane, zachęcające CV powinno zawierać 3 barwy: dwie podstawowe i jedną przełamującą.

„Ubiegając się o pracę w bardziej konserwatywnych firmach należy unikać nadmiaru nasyconych barw takich jak czerwony, żółty czy turkusowy. Warto również postawić na minimalizm i wybrać jeden dodatkowy kolor, oprócz standardowej bieli i czerni. Natomiast jeżeli decydujemy się na kreatywny życiorys zawodowy, wybór kolorów jest znacznie większy. Ubiegając się o pracę np. w mediach można sięgnąć po wyraźne, ciepłe barwy takie jak pomarańczowy i żółty. Zdecydowane kolory oraz odpowiedni szablon mogą odwrócić uwagę od pewnych luk w naszym CV” – czytamy.

Z pewnością w inny sposób w swoim CV zaprezentuje się potencjalny księgowy czy bankowiec, a inaczej menedżer popularnego klubu. Z pewnością nawet najładniejsza szata graficzna nie zapewni nam wymarzonej posady, gdy po prostu brak nam na dane stanowisko podstawowych kwalifikacji. Biorąc jednak pod w uwagę fakt, że w staraniach o pracę istotne jest także pierwsze wrażenie, jakie wywołamy u rekrutującego, warto zwiększyć swoje szanse, używając właściwych kolorów przy oprawie naszego życiorysu.

może Ci się spodobać

Home office oczami prawnika

W kwietniu 2020 roku, czyli w pierwszym okresie stanu epidemii w Polsce, pracę zdalną świadczyło około 75 proc.…
marta rybicka

Fotografka intymności

Od pracy w korporacji uciekła aż do Indonezji, gdzie przez trzy miesiące jedynym jej towarzyszem był aparat fotograficzny.…

Wypalenie – zmora pracowników

Serwis money.pl pisze o problemie dotykającym aż 31 procent pracowników umysłowych w naszym kraju. Okazuje się, że niemal…