zmiana
© Adobe Stock

Jak skutecznie wprowadzić zmiany?

2 udostępnień
2
0
0

Mniej się stresować, regularnie ćwiczyć czy medytować, zdrowo się odżywiać, zmienić pracę, znaleźć więcej czasu dla siebie – to tylko niektóre zmiany, których pragniemy. Jak wprowadzić je w życie? Co zrobić, aby nie pozostały tylko w sferze marzeń? W jaki sposób wprowadzić zmiany?

W natłoku obowiązków i codziennej rutyny bardzo łatwo przeoczyć to, co ważne. Mija dzień za dniem, tydzień za tygodniem. Często mówimy, że brakuje nam czasu. Warto pamiętać, że jeśli chcesz skutecznie wprowadzić zmiany czy spełnić swoje marzenia, zrealizować cele, kluczowe jest zatrzymanie się i przyjrzenie temu, co się dzieje tu i teraz.

Dlaczego tak trudno jest wprowadzić zmiany?

Podstawowym błędem, jaki popełniamy, jest brak planowania. Większość dni wygląda tak samo: praca, obowiązki, sprzątanie, gotowanie, dzieci. Grafik wypełniony po brzegi. Wprowadzanie zmian, takich jak np. ćwiczenia, zostawiamy na koniec dnia, kiedy już uporamy się ze wszystkimi obowiązkami.

Jak to się kończy? Gdy przypominamy sobie o nowym postanowieniu, robi się bardzo późno. Jesteśmy tak zmęczone, że nie mamy sił i energii zabierać się za aktywność fizyczną, gotowanie zdrowego obiadu na następny dzień czy czytanie książki o rozwoju osobistym. Odkładamy to na kolejny dzień.

A jak wygląda ten kolejny dzień? Dokładnie tak samo jak poprzedni. Możesz sobie wyobrazić, czym to się kończy. A może nawet wiesz, bo przeżyłaś to nieraz. Rzucasz plany w kąt i jesteś sfrustrowana, że to się nigdy nie uda.

Zaplanuj to, co ważne

Dzień za dniem wykonujemy te same czynności, w tej samej kolejności, z takim samym nastawieniem. Robimy to całkiem nieświadomie. Powielamy schemat: poniedziałek, wtorek, środa itd.

Miewasz przebłyski, że tak nie chcesz, że potrzebujesz więcej zadowolenia z życia, radości, czasu dla siebie, ale po prostu nie mieści się to w Twoim grafiku. Zupełnie nieświadomie utrwalasz ten schemat działania, mimo że wcale nie jesteś w tym wszystkim szczęśliwa.

Dlatego po przeczytaniu tego tekstu chciałabym zachęcić Cię do jednej rzeczy:

Najpierw zaplanuj to, co ważne. A potem rób tego więcej.

I nie mówię tutaj o obowiązkach. Mam na myśli Twoje marzenia, Twoje cele, które mają doprowadzić Cię do lepszego samopoczucia. Nadaj większe znaczenie czynnościom i zajęciom, które poprawiają jakość Twojego życia.

Od dawna marzyłaś, żeby zacząć tańczyć? Chcesz regularnie ćwiczyć jogę? Z rezygnacją patrzysz na książkę, którą kupiłaś kilka miesięcy temu? A może sięgasz w biegu po niezdrowe jedzenie, bo nie zdążyłaś przygotować sobie pożywnego obiadu?

Dzisiaj zrób postanowienie, że Twoje cele są ważne! Nadaj im rangę priorytetu. W przeciwnym razie będziesz odkładała je w nieskończoność.

reklama
reklama
może Ci się spodobać
Sonia Alicja Bednarek

Uwolnić kobiecość

„Przestań nieustannie korygować siebie. Zamiast dopasowywać się do jakiejś zewnętrznej wizji kobiecości, naprawiać i poprawiać siebie, wybierz samopoznanie…
ciało umysł medytacja

Sztywne ciało – sztywny umysł

Od zabarwienia i natężenia myśli zależą nasze emocje i działania, które podejmujemy. Również ciało odpowiada na to, co dzieje się w naszej głowie.