© Adobe Stock

Jak nie wpaść w panikę podczas pandemii

0 udostępnień
0
0
0

Co prawda lockdown już za nami, jednak epidemia koronawirusa wszystkim dała się we znaki – nadal możemy czuć uzasadniony lęk i obawy przed podejmowaniem pewnych określonych aktywności. Portal welldoing.org podpowiada, jak radzić sobie w tym trudnym czasie, zwłaszcza jeśli mamy tendencję do panikowania i kreślenia czarnych scenariuszy. Co zrobić, aby nie pogorszyć sytuacji i odciążyć głowę?

  • Ogranicz liczbę newsów, które do ciebie docierają. Nie odcinaj się całkowicie od informacji na temat pandemii, ale śledź tylko zaufane źródła. Najlepiej limituj sobie czas sprawdzania update’ów na temat pandemii do 30 minut dziennie.
  • Skup się na tych dziedzinach życia, których pandemia nie zdołała zmienić, rozmawiaj na te tematy z bliskimi, zamiast analizować tylko to, co cię ogranicza.
  • Na tyle na ile to możliwe, wychodź na zewnątrz. Przebywaj w bezpiecznym oddaleniu, chłoń otwartą przestrzeń.
  • Ruszaj się, ćwicz! Najlepiej na świeżym powietrzu. Nie musisz nakładać na siebie presji regularnych treningów, ale pamiętaj, że gdy mniej wychodzisz z domu, spalasz każdego dnia mniej energii. Nie dotleniasz mózgu, a to może wpływać na produkcję hormonów szczęścia. Jeśli nie lubisz aerobiku, spróbuj jogi.
  • Dbaj o swoją codzienną kondycję: jeśli to konieczne, bierz środki uspokajające lub nasenne, wysypiaj się, a jeżeli pomoże Ci to poczuć się bezpieczniej – ubieraj się w wyjściowe ubrania i rób makijaż.

Te porady nie zastąpią rzecz jasna pomocy specjalisty. Gdy zatem poczujesz, że nie dajesz rady sam poradzić sobie z lękiem, nie zwlekaj z wizytą u lekarza bądź terapeuty.

może Ci się spodobać