Dr Melisa Franco, doktor psychologii z Uniwersytetu Maryland, radzi jak odpowiednio dbać o związek podczas trudnego czasu, jakim jest pandemia. Wystarczająco wiele małżeństw już skończyło się rozwodem, twoje nie musi być następne – radzi na łamach Psychology Today.

Co możesz zrobić, aby nie dopuścić do rozpadu relacji? To szczególnie trudne w czasie, kiedy wielu ludzi pracuje zdalnie i spędza z „drugą połówką” o wiele więcej czasu niż przy normalnym trybie życia. W dodatku boimy się o swoje zdrowie i nierzadko również dochody. To nie nastraja do pielęgnowania romantyzmu, ale możesz postarać się przynajmniej unikać wiszących w powietrzu konfliktów.

  • Zaakceptuj zastrzeżenia drugiej strony: nie broń się od razu, gdy on/ona będzie mieć jakieś pretensje. Nie staraj się na siłę udowadniać swoich racji. Szukaj rzeczy, które raczej was łączą niż dzielą. Powiedz: „Tak, masz słuszność!” – i staraj się ustąpić tam, gdzie możesz.
  • Zadbaj o odpoczynek: raz na jakiś czas musisz się odciąć i pobyć „sam ze sobą”. Gdy jesteśmy przebodźcowani, drażni nas dosłownie każdy drobiazg: gdy pies zaszczeka podczas konferencji na Zoomie, gdy dziecko wyleje sok na nowe spodnie, gdy partner/ka krzywo spojrzy… Masz wpływ na to jak zareagujesz, dlatego zadbaj o swoje zdrowie!
  • Afirmuj! Według koncepcji psychoterapeuty Johna Gottmana stosunek aprobaty i komplementów do krytycznych uwag powinien w zdrowej relacji wynosić 5 do 1.
  • Nazywaj emocje, które odczuwasz: to pozwoli jej/jemu lepiej cię zrozumieć.
  • Szukaj okazji do wspólnego śmiania się – jak najczęściej!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj imię