© Adobe Stock

Jak być dla siebie wsparciem?

1 udostępnień
1
0
0

Jak reagują najbliżsi, gdy mówisz, że życie przestało Cię cieszyć? Pewnie nie rozumieją, o co chodzi. „Przecież masz wszystko, czego chciałaś”, możesz usłyszeć. A potem dodają kilka rad typu: „Weź się w garść”, „Przestań marudzić, wydziwiasz”.

Takie komentarze powodują, że czujesz się jeszcze gorzej. Do Twojego smutku, poczucia braku satysfakcji z życia, stanu, który może nie do końca rozumiesz, dochodzą wyrzuty sumienia. Dlatego zamykasz się w sobie jeszcze bardziej. Rano zakładasz maskę i wypełniasz swoje role najlepiej jak umiesz. Tak jak do tej pory. Bohatersko.

Każdego chcesz zadowolić. Każdemu pomóc. Wszystkiego dopilnować. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Przecież tak być „powinno”. Dlatego, zamiast zająć się sobą, odpocząć, zregenerować, dokręcasz tylko śrubę.

Co się dzieje, gdy po drodze gdzieś popełnisz błąd? Wyrzucasz sobie i nie możesz wybaczyć pomyłki. Rozpamiętujesz, rozliczasz jak surowy nauczyciel. I mimo że zmęczenie jest coraz większe, to nie odpuszczasz.

Patrzysz na inne kobiety, na swoją mamę, na kobiety z Instagrama – przecież one tak świetnie ogarniają. Ty też musisz…

Nawet nie zauważasz, kiedy w Twojej głowie głos, którego słuchasz w każdej sekundzie, staje się szorstki, surowy, zbyt wymagający i… krzywdzący! Może nawet myślisz, że to Cię motywuje, dopinguje.

Może zainteresuje Cię: Jak dobrze zacząć dzień?

Ale dzień za dniem tracisz siły, radość i energię. Czujesz się jeszcze gorzej, bo nie wiesz, co z Tobą jest nie tak.

Chciałam Ci powiedzieć, że wszystko z Tobą jest w porządku! Jeśli nie dajesz rady, jeśli czujesz, że coś Cię przerasta, że powoli masz już dość wszystkiego – nie jesteś sama! W obecnych czasach mamy bardzo dużo sytuacji stresowych. Organizm nie nadąża sobie z nimi radzić. I brakuje nam wiedzy na temat tego, jak sobie pomóc.

Dlatego chciałabym Ci dzisiaj podarować dostęp do warsztatów „Być dla siebie Wsparciem – w jaki sposób podchodzić do porażek, błędów i rozczarowań?”, które poprowadziłam dla kobiet takich jak Ty.

Przekonasz się, że wiele z nas boryka się na co dzień z podobnymi wyzwaniami. Nauczysz się także, jak myśleć o sobie dobrze. Pożegnasz surowego wewnętrznego krytyka, poczujesz się znowu ważna i dasz sobie prawo do zadbania o siebie.

Przygotuj coś do pisania, zaparz ulubioną herbatę i zarezerwuj w kalendarzu dwie godziny. Zrób to dla siebie. Gwarantuję, że będziesz zachwycona!

Aby odebrać dostęp do warsztatu, kliknij TUTAJ.

Zapisz się do newslettera, bądź na bieżąco

może Ci się spodobać

Jak izolacja z powodu COVID-19 może wpływać na psychikę dzieci?

Od kilku miesięcy staramy się ograniczać kontakty z ludźmi, część z nas pracuje zdalnie, dzieci uczą się online. Jak tłumaczyć dzieciom tę trudną sytuację? Jak dbać o ich dobre samopoczucie? Na te pytania odpowiada psycholog Monika Socik.
niechciane myśli

Metoda na niechciane myśli

Dziś przedstawię Ci moją ulubioną metodę na niechciane myśli. Zachęcam, żebyś najpierw obejrzała krótki film: Jak stosować tę…