© Adobe Stock

Dlaczego nie możesz schudnąć? Konkrety!

0 udostępnień
0
0
0

Możesz trzymać najbardziej restrykcyjną dietę i katować się na siłowni, a i tak pewne czynniki potrafią zniweczyć twoje wysiłki. Focus wylicza niektóre z nich. Zwróć na to uwagę, jeśli zależy ci na utracie zbędnych kilogramów lub jeśli pragniesz, aby efekt twoich wysiłków był trwały.

– Obfite śniadania – największym mitem świata sportu jest mantra „zjedz obfite śniadanie”. To wcale nie powoduje, że na obiad lub kolację w dalszej części dnia zjesz mniej! Twój bilans kaloryczny może być wyższy właśnie „dzięki” śniadaniu to odkrycie naukowców z Monachium;

Niedobór witaminy D – każdy dodatkowy nanogram witaminy D w krwi sprawi, że stracimy 100 gramów wagi ciała więcej. Niedobór tego związku w organizmie znacznie utrudnia odchudzanie – doszli do wniosku badacze z Minnesoty;

– Migrena – okazuje się, że kobiety, które w okresie dojrzewania miewały migreny, są około 10 kg cięższe w dojrzałym wieku od osób, które nie cierpiały na migreny – i bardziej podatne na tycie;

– W weekendy jemy więcej i zapominamy o dietetycznych obostrzeniach! – ostrzega profesor J. Jeffrey Inman z uniwersytetu w Pittsburghu i zaleca, aby przed każdym posiłkiem wypijać szklankę wody;

– Zakręć kaloryfer! –przebywanie przez cały rok w nagrzanych pomieszczeniach powoduje, że minimalizujemy konieczność spalania energii w celu podtrzymania właściwej temperatury.

Prócz tego naukowcy rozprawiają się z mitem „małych porcji” (w efekcie często jemy więcej), a także zwracają uwagę, że jeśli już decydujemy się liczyć kalorie, nie można tego robić „na oko”.

może Ci się spodobać

Zrobić atut z „inności”

Zamiast skupiać się na problemie, skoncentrujmy się na szukaniu rozwiązań – z takiego założenia wyszedł Piotr Sajdak ,…