jesienna chandra
© Adobe Stock

Cztery sposoby na uniknięcie jesiennej chandry

0 udostępnień
0
0
0

Dni powoli stają się krótkie i szare. Wiele osób w tym okresie odczuwa pogorszenie nastroju. Można sobie z tym jednak poradzić, nie wydając majątku na terapię, spa ani wycieczki do ciepłych krajów. Jak to zrobić, podpowiada blog Backwoods Mama.

1. Ćwicz!

Gimnastyka, taniec, siłownia czy bieganie nie tylko rzeźbią ciało i poprawiają kondycję, ale także wytwarzają hormony szczęścia. Uwaga – z ostatnich ustaleń wynika, że poranek wcale nie jest najbardziej optymalną porą na ćwiczenia, jest nią natomiast popołudnie.

2. Postaw na aromaterapię!

Olejki eteryczne, pachnące herbaty, napary, kąpiele – to pomoże ci przetrwać pluchę za oknem i polepszy samopoczucie.

3. Pij napoje kojarzące się z latem!

Pij soki i syropy z letnich owoców– dodawaj je do herbaty lub wody. Zadziałają oczyszczająco na ciało i umysł, bo przypomną ci, że w końcu przyjdzie czas, kiedy świeci słońce i drzewa kwitną, a następnie owoce spadają z drzew.

4. Terapia światłem

Dogrzej się i doświetl – istnieją lampy imitujące światło słoneczne, ale jeśli cię na nie nie stać, po prostu dbaj o to, by w twoim mieszkaniu nie było ciemno, rano odsłaniaj rolety. Możesz wybrać się do solarium – niekoniecznie po opaleniznę, ale po trochę ciepełka.

Zapisz się do newslettera, bądź na bieżąco

może Ci się spodobać

Dania: jazzem w rasizm

Rasmus Paludan, skrajnie prawicowy duński polityk ma problem. Jego ksenofobiczne, nienawistne wiece wymierzone w muzułmanów są regularnie zagłuszane…

Banksy i kolejne wielkie dzieło

„Guardian” donosi, że najbardziej tajemniczy artysta świata finansuje łódź, która pływa po Morzu Śródziemnym i ratuje migrantów w…