© Adobe Stock

Ćwiczenia oddechowe, które pozwolą ci zrelaksować się w mniej niż 10 minut

0 udostępnień
0
0
0

Czujesz się przepracowany, przemęczony, wiecznie niewyspany, przybity? Pomyślałeś o pracy z oddechem? Sposób na głęboki relaks jest na wyciągnięcie ręki i za darmo – udowadnia Awaken.com i przedstawia sposoby sprawdzone przez znaną instruktorkę jogi Rebeccę Pacheco.

Spróbuj:

  • oddychania przeponowego: weź od 6 do 10 głębokich wdechów z brzucha przez 10 minut każdego dnia. Pomaga to złagodzić objawy stresu: zmniejszyć kołatanie serca, uspokoić tętno, obniżyć zbyt wysokie ciśnienie krwi;
  • Nadi Shodhana – czyli oddechu naprzemiennego: to oddychanie na zmianę raz jedną dziurką nosa, raz drugą. Technika naprzemiennego oddychania dobrze działa w ciężkie, wilgotne i chłodne dni, kiedy wstajemy senni i zmęczeni. Pomaga uspokoić emocje, gdy robimy to przez 1–2 minuty;
  • oddechu 4-7-8: wciągaj powietrze nosem przez 4 sekundy, wstrzymaj oddech na 7, a potem wolno wypuszczaj powietrze przez 8. Zrób powtórzenie całego cyklu od 4 do 8 razy. To technika powszechnie używana w jodze, pomaga odnaleźć kontrolę nad własnym ciałem w sytuacji silnego stresu, ale też stosowana wieczorem, w łóżku, pomaga na zaśnięcie lepiej niż liczenie owiec.
reklama
reklama
może Ci się spodobać
Młoda dziewczyna pracująca z domu

Znaj swoje prawa na home office

Na portalu Guardiana zamieszczono ciekawe informacje o pracownikach, którzy w najbliższym czasie nie wrócą do swoich biur. Wprawdzie…

Rodzicielstwo w czasie pandemii

Eksperci z brytyjskiej służby zdrowia: psychologowie, psychiatra dziecięcy oraz położna, dzielą się na łamach „Guardiana” ważnymi spostrzeżeniami dotyczącymi…