© Adobe Stock

Bieganie pomaga „naoliwić mózg”

0 udostępnień
0
0
0

Bieganie to, obok medytacji, sprawdzony „fitness dla mózgu” – przekonuje portal Focus. Przytacza na potwierdzenie wyniki badań różnych zespołów naukowców, zarówno z Ameryki, jak i Europy. Ci, którzy regularnie biegają (ale również medytują lub spacerują!) rzadziej miewają problemy z koncentracją, łatwiej im zapamiętywać twarze i nazwiska, zmniejszają ryzyko zachorowania na demencję w starszym wieku. Badania pokazują, że ćwiczenia aerobowe obniżają lęk, a osoby ćwiczące lepiej radzą sobie ze stresem (dosłownie go „wypacają!” – w dodatku organizm podczas wysiłku fizycznego wydziela endorfiny). Po treningu lepiej śpimy. Dodatkowe korzyści przynosi ćwiczenie razem, w grupie czy drużynie, a nawet przynależność do sportowej społeczności (choćby grupy fanów Ewy Chodakowskiej na Facebooku).

Jedno z badań, przeprowadzone przez naukowców z University of East Anglia, objęło osoby, u których już stwierdzono depresję. Okazało się, że bieganie 6 razy w tygodniu zadziałało… jak prozac. Objawy uległy złagodzeniu niemal o połowę.

Reasumując: usportowieni czują się lepiej, gdyż częściej aktywizują prawą półkulę mózgu, dając odpocząć lewej, którą zwykle przemęczamy podczas pracy umysłowej. Dlatego zamiast przeglądać wieczorem Facebooka, lepiej wyjdź pobiegać.

może Ci się spodobać

Dania: jazzem w rasizm

Rasmus Paludan, skrajnie prawicowy duński polityk ma problem. Jego ksenofobiczne, nienawistne wiece wymierzone w muzułmanów są regularnie zagłuszane…

Flippy – robotyczny kucharz

„I jeszcze frytki do tego!” – w White Castle, najstarszej restauracji z hamburgerami w USA, to zdanie wypowiemy…