Reed Hastings, współzałożyciel i CEO Netflixa, jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm świata, zdradził, jakie dziewięć wartości, umiejętności i zachowań ceni sobie najbardziej w pracy. To również, jak zasugerował, wyznaczniki tego, kto w Netfliksie może liczyć na awans.
A zatem cechy, które pracownik idealny powinien posiadać (za Business Insiderem) to:
- umiejętność prawidłowej oceny sytuacji (umiesz namierzyć przyczyny problemów i znaleźć rozwiązanie, gdy trzeba);
- komunikacja (umiesz słuchać, wyrażasz się precyzyjnie, szanujesz rozmówców);
- wpływ (działasz zamiast „gadać”, jesteś skupiony na osiąganiu lepszych wyników, a nie ulepszaniu procesów do nich prowadzących – to może nieco kłócić się z punktem mówiącym o „innowacyjności”);
- ciekawość (szybko i chętnie się uczysz, nie zamykasz się);
- innowacyjność (potrafisz uprościć procedury, znajdować praktyczne rozwiązania ułatwiające pracę sobie i innym);
- odwaga (masz odwagę wdrażać niekonwencjonalne rozwiązania oraz ich bronić);
- pasja (chcesz doskonalić firmę oraz siebie w tym, co robisz, nie zniechęcasz się, jesteś wytrwały);
- uczciwość (wyrażasz się wprost i szczerze, nie plotkujesz, nie intrygujesz za plecami, nie obgadujesz kolegów i koleżanek z pracy, ale oczywiście wolno ci wchodzić z nimi w spory czy też się nie zgadzać);
- bezinteresowność (choć lepiej by było przetłumaczyć angielskie „selflessness” jako „wyłączenie egoizmu: podejmując decyzje, kierujesz się dobrem firmy, a nie swoim czy jakiejś grupy nacisku).
Według Was to zbyt rozbudowane, czy też spójne i sensowne wymagania? Wydaje się, że szef Netfliksa marzy o pracownikach, którzy będą w 100 proc. podzielać jego pasję i poświęcenie.