12 metod skutecznego radzenia sobie ze stresem

94 udostępnień
94
0
0

Dzisiaj pokazuję 12 skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem. Wybrałam te najważniejsze według mnie. 

Jestem ciekawa, które z tych sposobów znałaś / znałeś wcześniej? A które stosujesz?

Bo wiedzieć to jedno, a z wprowadzaniem w życie  bywa różnie. Żeby te metody były naprawdę skuteczne, niezbędna jest praktyka. Dosyć czytania artykułów i oglądania wideo na ten temat. Czas wiedzę przełożyć na działanie.

Zacznij od ulubionej metody. Następnie próbuj innych, testuj, doświadczaj.

Jak sobie radzić ze stresem?

Przedstawiam Ci dwanaście sprawdzonych metod. Potraktuj je jako profilaktykę stresu oraz jako przydatne narzędzia, gdy poziom napięcia jest już wysoki. Pamiętaj, że każda zmiana wymaga czasu i Twojego zaangażowania. Kiedy zacząć? Najlepiej już teraz!

1. Zdrowe, pozytywne myślenie.

Królowa każdej zmiany i dobrego samopoczucia.
Od jakości myśli zależy jakość samopoczucia.
Myśli pełne lęku będą generować jeszcze więcej emocji lęku.
Natomiast myśli pełne spokoju dadzą Ci spokój.

To, jak odbierasz i przeżywasz wydarzenia w Twoim życiu zależy od historii, jaką sobie opowiadasz w głowie. A ta składa się z Twoich myśli.

Na szczęście myśli są tylko myślami. Możesz postanowić, że pewnych myśli nie słuchasz, nie podążasz za nimi. A na ich miejsce wybrać inne, bardziej wspierające.

Zwracaj uwagę, jak tłumaczysz sobie sytuację stresującą. Czy możesz zinterpretować ją na swój sposób? Nie zmieniaj faktów – one są takie, jakie są. Zmień perspektywę. Bądź bardziej łagodna.

Wyobraź sobie, że chcesz opowiedzieć trudną sytuację z największą delikatnością. Tak, jakbyś opowiadała przyjaciółce lub dziecku. To naprawdę działa!

2. Ruch. 

Stres jest ogromnym zastrzykiem energii. I ta energia musi zostać rozładowana, inaczej „rozejdzie” się po Twoim organizmie, kosztem Twojego zdrowia i odporności. A tego przecież nie chcesz. 

Dlatego ruch jest tak ważny. Pozwala rozładować tę energię i przy okazji przykre emocje.

Dodatkowo natychmiast poprawia nam samopoczucie na kilka godzin i zmniejsza podatność na choroby.

Może zainteresuje Cię: Poradnik dla początkującego jogina

3. Oddech. 

Wspaniała metoda, bo możesz ją wykorzystać zawsze i wszędzie.

Podczas stresu oddech przyśpiesza. Chcąc odwrócić ten proces, oddychaj spokojnie i miarowo.

Wyślesz tym samym sygnał do mózgu, że jest bezpiecznie.

Polecamy: Technika uważnego oddechu

4. Czas na odpoczynek.

Jeśli stres przejął kontrolę nad Twoim życiem, masz poczucie, że cały czas musisz działać, być wydajna i efektywna.

Możesz nawet mieć wrażenie, że stres Cię nakręca do działania i daje kopa.

Niestety, łatwo wtedy jest doprowadzić organizm do skrajności. On będzie dawał Ci sygnały, takie jak bóle głowy, karku, napięte mięśnie, problemy ze snem czy koncentracją. Nie bagatelizuj ich. Nie lekceważ, nie walcz, sięgając po kolejną tabletkę.

Odpoczynek i regeneracja są konieczne. Znajdź codziennie kwadrans dla siebie na nicnierobienie. Zrelaksuj się.

Jeśli to dla Ciebie trudne, zacznij od kilku minut każdego dnia. Nie poddawaj się. Podejdź do tego jak do treningu. Musisz praktykować, żeby się tego nauczyć.

reklama
reklama
może Ci się spodobać

Pięć języków miłości. Którym mówisz?

Gary Chapman, amerykański psychoterapeuta, stworzył koncepcję „pięciu języków miłości” jako sposobu na uniknięcie lub przezwyciężenie kryzysów w związkach.…

Ludzie mają instynkt religijny

Wielu badaczy jest przekonanych, że wiara religijna to nieunikniona konsekwencja ewolucji naszego gatunku, zaś religia jako taka jest…